Seuraa Säästöpankkiryhmä

Säästöpankki auttaa aina – nostalginen lause palaa mainoksiin

Lehdistötiedote   •   Helmi 20, 2012 10:21 EET

”Säästöpankki auttaa aina” laulettiin mainoksissa 1990-luvulle asti, kunnes tarttuva pätkä antoi tilaa uusille ideoille. Näinä päivinä voi hieraista silmiään ja korviaan, sillä vanha tuttu lause palaa Säästöpankin mainoksiin yhtä tarttuvana kuin ennenkin. Mainoksen voi kohdata niin tv:ssä, radiossa, lehdissä kuin verkossakin pitkin vuotta.

– Säästöpankkiryhmän strategiaa uudistaessamme palasimme yhä uudelleen siihen, että Säästöpankkien toiminnan päämäärä on täysin sama kuin ensimmäisellä Säästöpankilla vuonna 1822. Päätehtävämme ei ole tuottaa voittoa kasvottomille osakkeenomistajille, vaan edistää asiakkaittemme säästämistä ja oman talouden hallintaa. Siihen velvoittaa jo säästöpankkilakikin, kertoo Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri.

– Asiakkaiden etu on toimintamme lähtökohta, ja sen tulee näkyä markkinoinnissamme. Säästöpankin vanha lupaus – Säästöpankki auttaa aina – on näinä epävarmoina aikoina entistäkin ajankohtaisempi, Kämäri toteaa.

– Moni tunnistaa lauseen Säästöpankin tunnukseksi jo vuosikymmenien takaa ja melodiakin on tuttu. Se kirkastaa lupaustamme, joka kuvaa Säästöpankin poikkeuksellista suhtautumista asiakkaaseen. Me lupaamme, että löydämme asiakkaalle hänen taloutensa kannalta parhaat ratkaisut. Yleensä ratkaisut ovat asiakkaan toivomusten mukaisia, mutta joskus eivät. Säästöpankkien tehtävä on auttaa tunnistamaan realiteetit ja varmistaa asiakkaan talouden hyvinvointi, taustoittaa Säästöpankkiliiton markkinointijohtaja Heli Mehtätalo-Takala.

Mainoksissa esiintyy myös uusi hahmo, Talouspalomies, luotettava ja sympaattinen hahmo, joka kertoo Säästöpankin tarinaa ja nostaa esiin asiakasläheisiä teemoja.

Säästöpankki panostaa näkyvyyteensä pääkaupunkiseudulla

Sekä valtakunnallisten että paikallisten markkinointitoimenpiteiden tavoitteena on, että paikallinen Säästöpankki näyttäytyy omalla alueellaan vahvana toimijana. Tämän vuoksi pääkaupunkiseudulla toimiva Nooa Säästöpankki alkaa näkyä mainoksissa nimenomaan Säästöpankkina, ei Nooana tai Nooa Säästöpankkina.

– Tarkoitus on tehostaa omaa markkinointiamme. Haluamme näkyä pääkaupunkiseudulla yhtenä toimijana, jotta kuluttaja ei kohtaa kahta eri Säästöpankkia. Yrityksen virallinen toiminimi on edelleen Nooa Säästöpankki, ja se näkyy virallisissa julkaisuissa, sanoo Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Oiva Iisakka.

Nooa Säästöpankin markkinointisuunnitelman keskeiset mediat ovat printti (Helsingin Sanomat), radio, ulkomainonta ja kohdennettu verkkomainonta. Toimenpiteet ajoittuvat valtakunnallisten kampanjoiden yhteyteen.

Lisätietoja antavat:
Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri (puh. 0500 688 222,pasi.kamari@saastopankki.fi) ja
Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Oiva Iisakka (puh. 050 589 0320oiva.iisakka@saastopankki.fi).

Säästöpankkiryhmään kuuluu 33 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on noin 210, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä yli 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2011 liikevoittoa kertyi 65,4 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 587 000. www.saastopankki.fi

Kommentit (0)

Lisää kommentti

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.