Seuraa Säästöpankkiryhmä

Sosiaalinen media avuksi - Säästöpankit toteuttavat ihmisten toiveita

Lehdistötiedote   •   Loka 28, 2013 08:30 EET

Säästöpankit ottavat ihmiset aidosti mukaan yhteiseen tekemiseen sosiaalisessa mediassa. Kuka tahansa voi vaikuttaa vastuullisesti sosiaalisessa mediassa ja äänestää, miten Säästöpankit käyttävät voittovarojaan.

Säästöpankkiryhmä viettää jälleen Säästäväisyysviikkoa ja avaa Facebookissa maanantaina 28.10. sivuston, jossa ihmiset voivat äänestää, miten tuki tällä kertaa kohdentuu: tukeeko alueen Säästöpankki lapsia ja nuoria, vanhuksia vai asuinympäristön kehittämistä. Tutustu myös viime vuoden tukikohteisiin ja katso video.

Pankit toivovat myös konkreettisia ehdotuksia tukikohteista. Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan 1000 euron rahapalkinto.

”Sosiaalisessa mediassa on helppo kerätä tykkäyksiä, mutta me haluamme vaikuttaa oikeasti ja antaa ihmisille mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa yhteisönsä hyvinvoinnin edistämiseen. Toimintamme taustalla on säästöpankkiaate eli halu edistää sekä yksilön että yhteisön hyvinvointia. Vastuullisuus ja säästäväisyys ovat osa Säästöpankkien lakisääteistä tehtävää”, sanoo Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri.

Säästöpankit antavat vuosittain osan voittovaroistaan paikalliselle yhteisölle. Yhteen kohteeseen lahjoitettavat summat eivät välttämättä ole suuria, mutta ne tuovat konkreettista iloa monelle. Esimerkiksi Uudellamaalla toimivan Myrskylän Säästöpankin lahjoituksella Mannerheimin Lastensuojeluliiton Porvoon paikallisyhdistys pystyi jatkamaan perhekahvilatoimintaansa.

”Pankit valitsevat lahjoituskohteet saamiensa ehdotusten perusteella. Otamme ihmiset aidosti mukaan vaikuttamaan oman alueensa hyvinvointiin. Olipa kyseessä skeittipuiston rakentaminen, nuorten työpajatoiminnan käynnistäminen tai vanhusten virkistystoiminnan avustaminen, pienetkin teot tuntuvat isoilta, kun ne todella tapahtuvat”, toimitusjohtaja Kämäri toteaa.

Viime vuonna Säästöpankit jakoivat lähes puoli miljoonaa euroa erilaisiin lasten, nuorten ja vanhusten hyvinvointia parantaviin hankkeisiin. Se oli myös ensimmäinen kerta, kun ihmiset pääsivät konkreettisesti vaikuttamaan siihen, mitä kohteita tuetaan.

Äänestys 2013 on alkanut. Siihen voi osallistua 28.10.–8.12.2013:

• Facebookissa osoitteessa säästöpankki.fi/facebook.
• Tekstiviestillä kirjoittamalla viestiin TUKI PAIKKAKUNTA 1, 2 tai 3 ja lähettämällä se numeroon 18232. Esimerkiksi: TUKI ESPOO 3
(1 = vanhustyö, 2 = lapsi- ja nuorisotyö, 3 = asuinympäristö). Tekstiviesti on maksuton.

Äänestystulokset julkaistaan joulukuussa.

Lisätietoja Säästöpankkiliitossa antavat:

Toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. 0500 688 222, pasi.kamari@saastopankki.fi

Markkinointijohtaja Heli Mehtätalo-Takala, puh. 050 402 6781, heli.mehtatalo-takala@saastopankki.fi.

Säästöpankkiryhmään kuuluu 30 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on 200, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä lähes 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2012 liikevoittoa kertyi 67,1 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 588 500. www.saastopankki.fi

Kommentit (0)

Lisää kommentti

Kommentti

Agree With Privacy Policy